Послесловие к медитациям

Pēcvārds meditācijām

19 10 13 01

24. septembra meditācija ar Šivu. http://sanatkumara.ru/zapisi-seminarov/zapisi-vechernich-seansov-16-24-sentyabrya[1]

1. oktobra Meditācija ar Brahmu.

8. oktobra Meditācija ar Višnu.

Raksts “Saruna ar Šivu”. http://sanatkumara.ru/stati-2019/beseda-s-shivoy[2]

Mēs trijās pēdējās bezmaksas meditācijās izgājām savienojumus ar Šivu, Brahmu un Višnu. Man personīgi bija ļoti interesanti, jo hinduisms pie mums viesos bija pirmoreiz. Un labi, ka vairums no mums pirmoreiz iepazīstas ar viņiem, tāpēc ka neaizklāts skats, “no lapas”, kā saka mūziķi, vienmēr sniedz viedokli bez aizspriedumiem un svaigu iespaidu.

Man atnāca divas atsauksmes par mūsu meditācijām, un šeit jūs varat tās izlasīt.

“Sveicināti, Natālija. Gribu dalīties ar jums manā izpratnē par Višnu kā dievu. Ja “pa labi” ir Brahma, “pa kreisi” Šiva, bet Višnu starp viņiem, tad, kas var būt starp radīšanu un iznīcināšanu – tikai izpausta materialitāte.

Un, tā kā Višnu kā personības nav, viņš ir izpausts enerģijā, kura atrodas visā esošajā – cilvēkos (Dieva dzirksts), dabā, stihijās, planētās. Tāpēc viņš ir sajūtams kā piezemēts. Viņa nav – un viņš ir visur.

Es viņa pielūdzēju pūlim teiktu – nedomāt par to, kā labāk slavināt Dievu – Višnu, bet apzināties viņu sevī, mīlēt viņu sevī (tātad iemācīties mīlēt sevi), mīlēt visos cilvēkos un visā esošajā. Višnu atdzīvina, aizsargā un apsargā visu, ko radīja Brahma līdz iznīcināšanas momentam no Šivas. Un tas saucas – Dzīve.

Meditācijās laikā ar Brahmu es gandrīz pastāvīgi gāzos iekšā nejūtībā (pirms tam es stipri apsaldējos, man bija grūti elpot). Pēc meditācijas nogāzos uz spilvena, un vairs neko neatceros. No rīta pievērsu uzmanību, ka elpoju brīvi un pat dziļi, nedur viscauri. Esmu ļoti pateicīga Radītājam par palīdzību.

Ar mīlestību, Gaļina Levandovska.”

***

“Sveicināti, draugi! Es uzdevu jautājumu, kas tas tāds ir Višnu, speciālistam seno vēdisko tekstu jomā – Ārijam Radaslavam (Арий Радаслав). Šajās dienās es saņēmu atbildi, un ir jāatzīstas, ka sākumā tā mani visai apmulsināja.

Ārijs saka, ka Višnu – tas ir nomināls vārds un ticis izmantots attiecībā uz Ra.

Ārijs: “Višnu – slāviski Všeņ (Вшень), Visaugstais (Всевышний), Viņš arī RA.” (citāts)

(Ra slāvu mitoloģijā bija augstākā dievība, taču pazīstamāks Ra vārds slāvu kultūrā ir Svarogs (Сварог), tā viņu sauca, tāpēc ka viņš nolaidās un radīja Svargu (Сварга), bet tas jau ir atsevišķs stāsts.)

Es atradu rakstu par Višeņu (Všeņu), par kuru teica Ārijs. Viņš patiešām funkcionāli ir līdzīgs gan Svarogam, gan Višnu (ādas krāsa neskaitās) un pat jāj uz Garudas (Гару́да).

Tādējādi pēc tekstiem iznāk, ka par Višnu sauca galveno dievību Ra, lai uzsvērtu, ka viņš ir Visaugstais jeb galvenais dievs.

Lai to visu saprastu dziļāk, ir jāzina Ārija darbu virziens.

Viņš ir piekritējs slāvu-vēdiskajai priekšstatu sistēmai par pasaules un visu dievu izcelšanos. Tas ir, viņš uzskata, ka slāvu dievi, precīzāk, viņu prototipi tekstos ir parādījušies agrāk par visiem pārējiem, jo slāvu-āriešu kultūra ir bijusi pirms visām pārējām. (Kā arī, ka Ra – tas ir augstākais dievs, citāts: “No kura “dzirkstīm” izcēlās Visums un visi pārējie Dievi.”)

Vai tas tā ir vai nav – ir bezgalīgu strīdu jautājums, un šai teorijai ir daudz sekotāju… Taču šajā gadījumā mums tas nav ļoti svarīgi.

Svarīgi ir, ka katra reliģija savu dievu uzskata par Visaugsto.

Tādu statusu droši vien mācības sekotāji deva gan Šivam, gan Brahmam, gan daudziem citiem. Viņi visi ticīgajiem ar vienādām valodas saknēm varēja būt – “Višnu”, jo tas ir tikai īpašības vārds, kā, piemēram, visuviedais vai visulabais.))

Nav konkrēta dieva ar tādu vārdu. Tas ir arhetipisks nosaukums galvenajai dievībai…

(Kas nozīmē, Visu Dievu Dievs jeb galvenais pār Dieviem.)

Lūk, kāpēc čenelingā mēs nesajutām šī dieva personību, bet Natālija ieraudzīja pūli apakšā strīdošos dievu.

Ticīgo strīdi, kurš no viņiem ir Visaugstais, – ilgs bezgalīgi…))

Lūk, tādi, ceru, interesanti tēmas papildinājumi

19 10 13 02

Man patīk visus salīdzināt, jo salīdzinot mēs labāk saprotam atšķirīgas būtnes, ar kurām mēs kontaktējamies.

Tie ir tikai mani iespaido no meditācijām. Nepretendēju uz patiesību.

Brahmas, Šivas un Višnu būtību salīdzinājums

Brahma

Šiva

Višnu

Dzīvo savā personiskajā realitātes burbulī, ir uzbūvējis savu visumu.

Dzīvo savā personiskajā realitātes burbulī, ir uzbūvējis savu visumu.

Dzīvo savā personiskajā realitātes burbulī, ir uzbūvējis savu visumu.

Viena apziņā.

Viena apziņā.

Višnu avatāru sistēmā[3].

Mīt augstumos 7. debesīs, ir vientuļš, un viņam neviens nav vajadzīgs.

Mazliet zemāk augstuma ziņā, taču priecājas par apmeklējumiem un labprāt sarunājas.

Realitātes burbulis blakus Šivam un Brahmam.

Slīpē savas īpašības uz arvien lielākas gaismas pusi.

Viņa pasaulē viss plaukst, aug, mainās uz labāku pusi.

Višnu avatāru pastāvīgie strīdi neveicina svētlaimes un svētības nodibināšanos.

Askēts, kurš neļauj sev atslābināties un gūt baudas dzīvē.

Cilvēks pilnā spēku plaukumā, kurš dzīvo savi labpatikai un labklājībai, ir atlaidis zemes dzīvi un dzīvo sevis iekšienē.

Višnu būtība sastāv no tiem, kas ir viņa avatāri, starp viņiem ir dzīvnieki un pat priekšmeti, kuriem nav vienādi uzskati par attīstību un baudām.

Es vēl neesmu sasniedzis to, uz ko tiecos, mans ceļš ir arvien lielāka saplūšana ar Dievu.

Es esmu Visā, un Viss ir manī. Es tad arī esmu Viss, tikai savā izpausmē.

Mūsu skats uz pasauli ir sinkrētisks[4].

Dižens un nepieejams.

Demokrātisks un pieejams.

Heterogēns, nav absolūtas vienotības.

Gaisma gaiši dzeltena, starp platīna un saules krāsu, izskatās šīs augstākās gaismas izkaltēta.

Spilgtas “indiešu” krāsas, visa krāsu gamma, organiska un harmoniska, piepildīta ar pilnasinīgu dzīvības enerģiju.

Virs avatāru grupas maigi gaišzila debess, augšup atvērta brīva izeja uz atmu, taču visi avatāri drūzmējas lejā, neviens nemēģina ieiet vidū vai aušupcelt sevi (bet varbūt nevar).

Nav vajadzīgs neviena viedoklis un draudzība, runā augstprātīgi, ir apmierināts ar sevi un savu stāvokli.

Ietilpina savā realitātē ticības adeptus, ir atvērts apmeklējumiem un sarunām, sarunājas labprāt.

Nav kāda, kurš atbildētu par visiem. Dzirdamas sarunas un strīdi. Atmosfēra saspringta.

Ļoti norūpējies par to, kas viņš ir, tiecas kļūt augstāks un nepieejamāks.

Dzīvo dvēselei, meistariski radījis to, kas patīk, un to, ko mīl, brīvs.

Filozofēšana un strīdi par visu, kas attiecas uz pašrealizāciju.

Nav mīlestības, kuru mēs varētu saprast un sajust.

Katrā vārdā un darbībā ir mīlestība, pieejama visiem, visa realitāte sastāv no mīlestības.

Drošsirdība un tiekšanās palīdzēt cilvēkiem, varonība, drosme. Tā ir mīlestības izpausme kalpošanā.

Augstas dievišķas vibrācijas.

Augstas dievišķas vibrācijas.

Augstas dievišķas vibrācijas.

Negribas atkārtot viņa ceļu, negribas nonākt tādā visumā.

Ļoti gribas pabūt un paviesoties tādā visumā.

Negribas nonākt tādā visumā.

 

19 10 13 03

Pievienots 13.10.2019

http://sanatkumara.ru/stati-2019/posleslovie-k-meditatsiyam

Tulkoja Jānis Oppe


[1] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/audiomeditacijas-un-audioversijas/19-audiomeditacijas-un-audioversijas/2318-vakara-seansa-ieraksti-16-24-septembris (Tulk. piezīme)

[2] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/raksti/26-raksti-2019/2321-saruna-ar-sivu (Tulk. piezīme)

[3] Višnu īpatnība ir tāda, ka viņš nevis vienkārši tiek minēts dažādos vārdos, bet pastāvīgi pāriemiesojas, pieņemot pašus daudzveidīgākos izskatus. Višņu spēja uz avatāriem un pāriemiesojumiem, kad viņš var vienlaikus pieņemt tūkstošiem izskatu, padara viņu par universālu dievību.

http://world-of-legends.su/indian/bogi_indii/id1232

[4] Sinkrētisms (filozofijā) – dažādu filozofijas sākumu kombinēšana vienā sistēmā bez to apvienošanas.

Sinkrētisms (mākslā) – “nesavienojamu” domāšanas veidu un uzskatu kombinēšana.

Reliģiskais sinkrētisms – dažādu ticību un kultu tēžu savienošana.