Deepak Chopra - How to Release the Past and Return to Love

Dīpaks Čopra - Kā atlaist pagātni un atgriezties pie mīlestības

16 VI

Mēs visi esam piedzīvojuši zaudējumus, sirdssāpes un bēdas. Neviens negrib just emocionālas sāpes, bet tā ir neizbēgama cilvēka pieredze. Kā mācīja Buda, mums katram ir desmit tūkstoš prieku un desmit tūkstoš bēdu. Izaicinājums ir neiestigt ne priekā, ne bēdās, saglabāt mūsu sirdis atvērtas un mīkstas, nevis slēgtas un sažņaugtas. Ja mēs turamies pie pagātnes sāpēm un brūcēm, mēs sākam uzkrāt emocionālu bagāžu – veco pieredžu nedzīvo svaru.

Sevis atbrīvošana no šīs emocionālās bagāžas ir izšķiroša, jo uzturēšanās pagātnē neļauj jums piedalīties tagadnē, kas ir vienīgā vieta, kur jūs varat piedzīvot mīlestību, laimi, piepildījumu un brīnumus.

Daudzi cilvēki svārstās pievērsties savām iekšējām sāpēm un baidās atvērt senās brūces. Tomēr nav nepieciešams uzspridzināt mīnu lauku, un jums nav jāgatavojas otrai brūču kārtai. Sekojot septiņiem emocionālās brīvības soļiem, dziedināšanās process var dabiskā veidā izkliedēties, un, ja tā notiek, jūs piedzīvosiet atvieglojumu un labklājības pieaugumu.

Veltiet laiku katram solim un neejiet uz priekšu, līdz nejūtat apmierinājumu, ka pašreizējais solis jums darbojas. Lielākajai daļai cilvēku tas palīdz piesaistīt nodarbībām vēl kādu. Viņa klātbūtne dod pārliecību, ka jūs neesat vientuļi vai neatbalstīti. Ja jums ir dziednieks, jūs varat lūgt, lai viņš vai viņa atbalsta šajā procesā.

 

1. solis. Izsauciet atmiņā emociju

Aizveriet acis un izsauciet atmiņā emocionālu pieredzi, kas rada diskomfortu. Savā prātā skaidri un spilgti aplūkojiet šos apstākļus. Tā var būt neērta pieredze vai personisks noraidījums; tas var atgriezt zaudējuma vai neveiksmes sajūtu. Nevispāriniet; jūtiet specifiku. Jūs izsaucat atmiņā emocionālu slēdzi. Ja jūsu atmiņas ir pārāk nekomfortablas, atveriet acis un veiciet dažas dziļas ieelpas un izelpas. Kad jūtaties mazāk pieblīvēti, aizveriet acis un turpiniet.

 

2. solis. Jūtiet savu ķermeni

Ievērojiet, kur jūsu ķermenī šī emocija ir ierakstīta. Lielākā daļa cilvēku, kad viņiem izraisās satraucošas emocijas, fizisku sasprindzinājumu, spiedienu, diskomfortu vai pat sāpes jūt vēderā vai sirds tuvumā. Mazāk būs cilvēku ar sajūtām kaklā vai galvā. Atrodiet, kur šī sajūta mājo.

Ja jūs sākumā nekā nejūtat, atslābinieties, dziļi elpojiet un vienkārši pieskaņojieties savam ķermenim. Retos gadījumos kāds var just sastingumu, kas ir pazīme par dziļām emocijām, kuras saistītas ar bailēm. Bet visi galu galā jūt, kā kaut kas izpaužas ķermenī. Atcerieties, ka emocija ir doma, kura ir saistīta ar sajūtu.

 

3. solis. Iezīmējiet savu emociju

Tagad piešķiriet emocijai vārdu. Vai tās ir bailes vai dusmas, skumjas vai aizvainojums? Lielākā daļa cilvēku ir pārsteigti, ka viņi agrāk patiešām nav apzīmējuši savas emocijas. “Es jūtos slikti” vai “Man nebija laba diena” ir lielākais, ko viņi var pateikt. Konkretizējot jūs varat koncentrēties uz emocionālo bagāžu, kuru vēlaties atlaist, tāpēc veltiet laiku, lai sev noskaidrotu, ko jūs sajūtat.

Lai palīdzētu jums, šeit ir visbiežāk sastopamās sāpīgās emocijas, kuras nes cilvēki:

  • dusmas, naidīgums, niknums
  • grūtsirdība, skumjas, nožēla
  • skaudība, greizsirdība
  • trauksme, bailes, raizes, aizdomas
  • aizvainojums
  • pazemojums
  • noraidījums
  • kauns

 

4. solis. Izpaudiet savu emociju

Paņemiet papīra lapu un pildspalvu un pierakstiet to, kas notika jūsu sāpīgās emocionālās pieredzes laikā. Sīki izklāstiet, kā jūs jutāties, ko darīja citi cilvēki un kā jūs pēc tam reaģējāt.

Kad jūs jūtaties apmierināti, ka esat izteikuši visu par šo gadījumu, paņemiet otru papīra lapu un aprakstiet šo pašu incidentu no otra cilvēka redzes viedokļa. Iedomājieties, ka jūs esat šis cilvēks. Pierakstiet, ko viņš juta, kāpēc viņš tā rīkojās un kā viņš reaģēja pēc tam. Šo daļu ir grūtāk veikt, nekā aprakstīt incidentu no mūsu viedokļa, bet to izdarot – jūs spersiet lielu soli sevis atbrīvošanā no pagātnes sāpēm.

Kad jūs ar uzrakstīto jūtaties apmierināti, paņemiet trešo papīra lapu un vērsieties pie šī incidenta kā laikraksta reportieris, trešajā personā. Kā objektīvs novērotājs jautājot apraksta attiecīgo incidentu? Pasniedziet detaļas, cik objektīvi un bezkaislīgi vien varat.

Šis solis aizņem vairāk laika nekā iepriekšējie, taču cilvēki to ārkārtīgi izbauda. Viņi atklāj, ka vairs nav sava redzes viedokļa varā. Viņi pēkšņi var izsaukt citas balsis savā galvā, jaunu acu skatienu, lielāku atbrīvotības sajūtu. Tas viss ļoti atbrīvo.

 

5. solis. Dalieties savā pieredzē

Tagad dalieties savā pieredzē, dodot savas atskaites izlasīt kādam citam. Grupas ietvaros, kur es parasti vadu šādu vingrinājumu, cilvēki ļoti vēlas dalīties, un visa noskaņa telpā ir pacelta, pildīta ar satraukumu un smiekliem. Perspektīva iegūt emocionālu brīvību no savas pagātnes ir uzmundrinoša. Tātad, ja jūs veicat vingrinājumu mājās, partneris vai neliela grupa patiešām uzlabo šo soli.

Tas darbojas labi jums pašam, bet, ja jums ir labs draugs vai ģimenes loceklis, varat piezvanīt. Nolasiet viņiem jūsu trīs versijas, pārliecinieties, ka viņi saprot, kāpēc jūs veicat šo procesu. Ir svarīgi nedalīties tādā savā pieredzē, kuras detaļas izraisa emocionālu kaitējumu, kuru jūs vēlreiz pārskatāt. Viņi to nesaprot un parasti nesadarbojas. Deviņdesmit procentos gadījumu viņi nepiekritīs jūsu attiecīgā notikuma versijai; patiesībā viņi varētu noliegt, ka tā notika. Tāpēc griezieties pie kāda, kurš ir simpātisks un kuram jūsu intereses ir sirdij tuvas.

 

6. solis. Atlaišanas rituāls

Tagad ir pienācis laiks oficiāli atlaist savu sāpīgo pieredzi. Ņemiet savus aprakstus un burtiski atlaidiet tos. Tas tiek darīts ar rituālu, kurā jūs savu pagātni atdodat visumam, Dievam vai kādam citam augstākam spēkam, kuru jūs pazīstat. Jums vajadzētu justies brīviem izstrādāt savu paša rituālu. Iemetiet savus papīrus ugunī un palaidiet pelnus vējā vai jūrā. Daži cilvēki tos dedzina uz altāra, un citi nolaiž tualetē. Jūs varat arī saplēst papīru gabaliņos un apglabāt tos pagalmā.

Rituāls ir svarīgs, jo tas novelk līniju starp jūsu pagātni un to, kas jūs esat šobrīd. Ja jūs esat pilnīgi izteikuši savas vecās emocijas, atlaišanas sajūta sniedz lielu apmierinājumu. Bet nemēģiniet atlaišanu paātrināt un esiet maigi pret sevi. Atlaidiet to, ko jūs varat šodien. Tas ir normāli un dabiski, ja jūs vēlāk taisīsiet atlaišanas par to pašu brūci.

 

7. solis. Sveiciet savu atlaišanu

Tiklīdz jūs savus vecos aprakstus esat atlaiduši visumā, apsveiciet savas atbrīvošanās brīdi. Jūs to varat darīt vienatnē vai kopā ar citiem tik ilgi, cik jūs novērtējat jūsu veikto soli. Esmu konstatējis, ka cilvēki bieži izlaiž šo soli, ja to neatgādina. Viņi nevēlas savām emocijām piešķirt lielu nozīmi, bet patiesībā tām ir liela nozīme. Emocijas var sagrābt un sasiet jūs – un tās var arī atbrīvot jūs un izmainīt jūsu nākotni.

Ja jūs šo procesu izmantojat konsekventi, jūs galu galā varēsiet atlaist visas savas vecās emocionālās sāpes, atbrīvot sevi, lai atgrieztos pie jūsu iedzimtā mīlestības, prieka un pilnības stāvokļa.

 

Pievienots 06.2016

http://www.chopra.com/articles/how-to-release-the-past-and-return-to-love

Tulkoja Jānis Oppe